Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2017

Βοηθώντας τα παιδιά τον καιρό της κρίσης

ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΡΙΣΗΣ

(Μέρος ΙΙ: Οι επιπτώσεις στο παιδί) Του καθηγητή Αγγλικών Δημήτρη Ζιώγα

Στο 1ο μέρος περιγράψαμε την κατάσταση που τα παιδιά βιώνουν στο σπίτι και στο σχολείο. Στο 2ο μέρος αναφερόμαστε αναλυτικά στις επιπτώσεις της κρίσης στο παιδί.  Το παιδί περνάει το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας του στο σπίτι και στο σχολείο και όπως είδαμε στο προηγούμενο άρθρο μας και οι δύο αυτοί τομείς αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω της κρίσης. Επηρεάζουν αυτά τα προβλήματα την ψυχοσωματική κατάσταση των παιδιών ΜΑΣ; Αν ναι, πως και σε ποιό βαθμό;

Έχοντας αναφέρει κάποιες παρενέργειες στο 1ο μέρος του άρθρου μας, στο 2ο αυτό μέρος προσπαθούμε να αναλύσουμε διεξοδικά τις επιπτώσεις της κρίσης στα παιδιά ΜΑΣ.Το παιδί περνάει το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας του στο σπίτι και στο σχολείο και όπως είδαμε στο προηγούμενο άρθρο μας και οι δύο αυτοί τομείς αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω της κρίσης. Επηρεάζουν αυτά τα προβλήματα την ψυχοσωματική κατάσταση των παιδιών ΜΑΣ;
Αν ναι, πως και σε ποιό βαθμό;
* Η σωματική υγεία του παιδιού μας απειλείται. Πολλά παιδιά στις ημέρες μας παραπονιούνται για πονοκεφάλους αλλά και για στομαχόπονους. Κάποια παιδιά διαμαρτύρονται Δε πρέπει βέβαια να παραγνωρίζουμε το γεγονός ότι για πρώτη φορά μετά την κατοχή η γενιά αυτών των παιδιών τρέφεται χειρότερα (σε ποσότητα αλλά και ποιότητα) από την προηγούμενη!). Δε χρειάζεται βέβαια να αναλύσουμε τις επιπτώσεις που έχει η κακή διατροφή στα παιδιά.
* Η ψυχική τους υγεία κλονίζεται με αποτέλεσμα να έχουμε προβλήματα συναισθηματικής ανάπτυξης.

Ως αποτέλεσμα αυτού τα παιδιά εμφανίζουν μια σειρά προβλημάτων:
α. Έλλειψη συγκέντρωσης και προσοχής
β. Δυσκολία στο να επεξεργάζονται αλλά και να απομνημονεύουν πληροφορίες.
γ. Μειωμένη δημιουργία νευρώνωνΤα παιδιά παρουσιάζουν μια σειρά προβλήματα και διαταραχές συμπεριφοράς που συνοψίζονται στα εξής:
* Γίνονται παρορμητικά
* Νοιώθουν αβοήθητα
* Γίνονται υπερκινητικά
* Κινούνται νευρικά
* Έχουν μειωμένη κινητοποίηση, αποφασιστικότητα και δεν προσπαθούν
* Οι κοινωνικές τους δεξιότητες και η κοινωνικοποίησή τους μειώνεται με αποτέλεσμα να μπαίνουν στο περιθώριο και να τα προβλήματά τους να μεγεθύνονται.
* Παρουσιάζουν θυμό και επιθετική συμπεριφορά
* Λένε ψέματα και έχουν άγχος
Αυτά είναι κάποια από τα συμπτώματα που τα παιδιά μας παρουσιάζουν στα οποία πολλοί γονείς δε δίνουν σημασία ή επιφανειακά κατηγορούν το παιδί ότι "απλά δε διαβάζει" ή "ότι είναι τεμπέλης". Η δική μας άποψη είναι ότι τα παιδιά θέλουν πολύ - όχι λίγο - πολύ από το χρόνο μας. Στο 3ο μέρος που θα δημοσιευθεί θα προτείνουμε λύσεις για το τι μπορείτε να κάνετε ΕΣΕΙΣ αλλά και ΕΜΕΙΣ για τα παιδιά ΜΑΣ.
(συνεχίζεται......)